miercuri, 11 septembrie 2013

QUO VADIS? Romania, mandria nationala si exemple de o existenta demna a unui popor

Bine v-am regasit dragi cititori a blogului.

Nu stiu cum reusesc unii sa faca mai multe lucruri odata - drumuri lungi, vizite interminabile, datorii, distractie, socializare pe net...si blogul intretinut la zi. Eu nici nu reusesc si nici nu am chef s-o fac atunci cand ma aflu intr-o calatorie. O fi vre-un neajuns de-al meu dar asta e. Cine are solutia, va rog sa ma luminati.

Timp de aproape o luna de zile am batut drumurile pe traseul Roma-Romania-Republica Moldova si viceversa, calatorie care m-a tinut efectiv treaza pe tot parcursul ei (chiar daca nu este prima...).
Am observat atent peisajele, arhitectura, drumurile si, desigur, oamenii pe care i-am intalnit. A fost frumos si am avut o sumedenie de ideii privitor la articolul pe care il voi scrie la intoarcere. Dar, sa vedeti ce anume din toate cele vazute si auzite mi-a lasat o urma atat de profunda in creerul meu de "cetatean civilizat al lumii", incat a sters orice alta initiativa!


Ati vazut cu totii sau cel putin ati auzit de palatele "noilor tigani" (vezi definitia cuvantului tigan in DEX) sau, cum le mai spune astazi, romi. Este inutil sa le descriu si refuz din principiu sa afisez o poza pe blog caci, din punctul meu de vedere, sunt o ingramadire dezgustatoare si haotica a elementelor arhitecturale din stiluri furate si total diferite.

Dar nu acest fapt m-a indignat cel mai mult ci reportajul trambitat la stirile nationale intr-un jurnal TV ce a durat, daca imi amintesc bine, circa 15 munte (ceea ce mi se pare exagerat de mult pentru un scurt jurnal de stiri). In acesta se vorbea despre cum si-au aranjat viata familiile de tigani sursa de existenta a carora este munca in strainatate (i-auzi! muncesc in strainatate!), cu laude si imagini, si interviste... Presupun ca acel reportaj tintea sa scoata in evidenta ameliorarea calitatii vietii acestui popor. Nu stiu de ce mie mi-a lasat o alta impresie si un singur gand: toata lumea stie cum sunt castigati banii cu care au fost construite acele "palate", cu ce se ocupa romii in strainatate si ce imagine ne creeaza activitatea lor in intreaga lume. Oare autorii reportajului si responsabilii pentru calitatea informatiilor nu si-au dat seama de exemplul pe care il difuzeaza intr-o retea nationala? Care a fost scopul lor real ..?

Morala "exemplului" si concluzia mea este una: munciti, prostilor, ca tot hotii vor fi slaviti, si tot ei vor avea "puterea" in mainile lor! SA NE MANDRIM CU O TARA PLINA DE HOTI (ce conteaza daca printre ei mai e si cate un "PROST ONEST"), GUVERNATA DE CATRE HOTI, IMBOGATITA DE CATRE HOTI, caci ei ne vor duce vestea in toata lumea!

A trecut ceva timp de cand am auzit acel jurnal TV dar indignarea din sufletul meu inca nu s-a domolit... QUO VADIS? ma intreb.

Voi ce parere aveti despre aceast "exemplu"? S-ar putea sa gresesc oare?








7 comentarii:

  1. Păi nu-i mai bine să fure de acolo decât de aici?
    Glumeam, evident!
    Acum să fim serioşi, sintagma de rrom a fost inventată de un geniu KGB-ist care lucra pe relaţia România. Şi a reuşit discretitarea românilor.
    Plus făţărnicia Consiliului Europei.
    Ţigani le spune de mii de ani de când au migrat din India.
    Dar reinventarea dă tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaaa... Consiliul Europei "o face cu varf!" cum se spune pe la noi. Acum urmeaza sa inventeze romanilor un nou nume ca nu cumva sa puna in umbra cea mai importanta etnie a tarii... trist dar adevarat. Multumesc pentru comentariu, Radu si o seara placuta in continuare iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu cred ca gresesti deloc. Asta se si vrea. Indobitocirea noastra, astfel incat tinerii sa nu mai aleaga scoala, ci o metoda rapid de imbogatire. Odata nivelul cultural dat la pamant, cu poporul acela poti face ce vrei...
    Daca statul roman ar vrea cu adevarat sa iasa din criza, ar incepe sa-i ia la intrebari pe tiganii de aici asupra surselor de trai. Dar nu o vor face pentru ca ar pierde astfel sprijinul unei largi categorii de votanti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa este, draga Melania, din pacate... apoi tot ei sunt acei care "fac bella figura" caci au pozitia potrivita, acea dominanta iar poporul, lasa-l dracului ca-i prost de da in gropi... multumesc pentru trece si pentru sustinere. Te mai astept si o zi buna in continuare iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai avut un drum obositor, dragă Rodica, în toată această perioadă, dar cu toate acestea ai şi putut vedea frumuseţile naturii cu care suntem binecuvântaţi, cu excepţia acelor clădiri. Sinceră să fiu, eu, ori de câte ori ajug în dreptul lor, îmi ridic ochii spre cer. N-am nimic cu acestă naţie, nu sunt rasistă, însă, prefer să nu am nicio legătură cu ei, deşi mulţi dintre ei sunt oameni integri!
    O seară minunată îţi doresc, draga mea şi-o nouă săptămână cu multe binecuvântări! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place sa calatoresc si sa observ orice vad in fata ochilor... sunt de acord cu tine - sunt oameni intre oameni. Indignarea mea este indreptata spre televiziune. La fel si tie, draga Stefania, o seara minunata si multumesc ca ai trecut pe aici.

      Ștergere
  6. Rodica, povestea asta cu tiganii numiti cu obstinatie "romani" e o porcarie stalinist-iliesciana. In primul rand, tiganii se numesc asa de pe vremea cand erau in Spania (povestea cu India e o minciuna sau o prostie; pot dovedi ca vin din nordul Africii, via Spania). Apoi, "romi" (nu cum spun ei "rromi") sau "roma people" sunt tiganii MIGRATORI, nu cei sedentarizati, care raman tigani, iar "gypsy" nu e deloc interzis, asa cum vor unii in Romania cu termenul de tigan. Apoi, tiganii sunt minoritate recunoscuta ca atare, iar UE obliga tarile componente nu sa nu li se mai spuna tigani, ci doar sa fie recunoscuti ca atare. Asadar, numindu-i romani, se comite o tentativa de asimilare a lor, nedorita de romani, interzisa de UE si oricum imposibila. Dar daca ilici e tigan (varul lui Cioaba), puscariasul Nastase la fel si nici restul din pcr-ul de azi nu sunt mai departe (vezi Bombonica Dragnea si aratarea de barba-su), de ce sa ne miram? In felul asta ii vor percepe si pe ei romanii, nu ca tiganii ce sunt, ci... romani.

    RăspundețiȘtergere